Pivovary Topvar patria medzi kľúčových hráčov v slovenskom pivnom segmente. Celkovo najúspešnejšou bola značka Veľkopopovický Kozel, nasledovaná Pilsnerom Urquell a prvú trojku uzatvára Šariš.
V segmente tradičného piva, ležiakov, sa preferencia Slovákov posunula k pivám vyššej stupňovitosti. Úspech zaznamenali hlavne 12-percentné, ale aj 11-percentné pivá či špeciály so stupňovitosťou vyššou ako 12 percent. Slovenskí spotrebitelia nastúpili na vlnu prémiovejších pív.
Plechovková veľmoc?
Na uponáhľané časy reagujú aj Slováci, pre ktorých sa pivo v plechovke stalo spôsobom, ako si vychutnať svoju značku kdekoľvek a kedykoľvek. Plechoviek sa v tomto roku predalo až dvakrát toľko ako sklenených fliaš. Radi však siahajú aj po čapovanom pive, ktoré sa v preferencii zákazníkov zaradilo hneď za plechovkové.
„So silnejúcou dôležitosťou maloobchodného segmentu sa postupne menia aj preferencie spotrebiteľov z hľadiska typov balení – Slovensko sa profiluje k plechovkovému trhu,“ vysvetľuje Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti Pivovary Topvar.
Západ verzus Východ
Aj keď je Slovensko pomerne malé, chute konzumentov nie sú všade rovnaké. Bratislava je posunutá najviac k tradičnému pivu, najmä v prémiovejších variantoch. Z nových trendov sú obľúbené skôr cidery. Na východe Slovenska hrali v roku 2017 prím beer-mixy. V rámci stupňovitosti dokonca môžeme hovoriť o severnej „dvanástkovejšej“ trase a južnej „desiatkovejšej“ trase.
Ochutené nealkoholické pivo je najdynamickejšie rastúcou kategóriou za posledný rok. Slováci po ňom siahajú čoraz viac a vďaka tomu zaznamenal zhruba pätinový nárast. Nezaostáva ani klasické, neochutené nealko pivo, ktorého predaj stúpol za posledný rok približne o desatinu. „Opačnému trendu podľahli alkoholické radlery. Ich spotreba klesla v tomto roku o viac než 10 percent,“ približuje Martin Grygařík.
- Reklama -