„Hospodárska súťaž je férová vtedy, keď majú všetci zúčastnení vytvorené rovnaké podmienky,“ tvrdí poslanec NR SR a tímlíder SaS pre dopravu a stavebníctvo Miroslav Ivan.
Ak sa Slovenská republika hlási k ochrane hospodárskej súťaže, súčasná právna úprava klasickej taxislužby tomu odporuje, pretože na oficiálnom trhu vytvára veľkú bariéru.
SaS pripravila novelu zákona o cestnej doprave, ktorou zjednodušujeme a najmä zlacňujeme podnikanie pre klasických taxikárov.
„Sme presvedčení, že ak má na trhu prepravy osôb existovať férová hospodárska súťaž, treba odbúrať zbytočné bariéry na strane klasickej taxislužby a zároveň vytvoriť podmienky pre existenciu aj iných možností podnikania v preprave osôb,“ poznamenala podpredsedníčka SaS Jana Kiššová a doplnila: „Strana SaS vníma vznik rôznych typov organizovania osobnej dopravy cez aplikácie ako legitímnu reakciu na nadmernú štátnu reguláciu a kartelizáciu taxislužby. Je to obdobná situácia ako prelomenie štátneho monopolu poštových služieb alternatívnymi operátormi.“
Liberáli pokladajú elektronické aplikácie na poskytovanie služby v preprave osôb za progresívny a transparentný systém z pohľadu verejnosti i daňovej správy. Zakázať podnikanie spoločnostiam, ktoré ich využívajú, by znamenalo ísť proti technickému pokroku a vrátiť sa do doby, keď robotníci ničili stroje, lebo im brali prácu.
Návrh strany SaS počíta s rušením nadbytočných regulácií v klasických taxislužbách, so vznikom novej formy podnikania v ‚zmluvnej nepravidelnej doprave‘ a s využitím elektronických aplikácií. „Takto vzniká súťaž, ktorú pokladáme za prospešnú pre spotrebiteľov,“ dodal poslanec Ivan.