SaS: Odísť by mal nielen P. Plavčan, ale aj R. Kaliňák

0
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) (Autor: SaS)

„Minulé leto sme spolu s občanmi Slovenska trávili pred komplexom Bonaparte a na iných protestoch. Minister vnútra Robert Kaliňák už vtedy nevedel zakryť vážne podozrenia z majetkových podvodov. Tu sa premiér nezmohol ani len na čiastočné uznanie viny, ktorú celé Slovensko videlo ako na tanieri. Vyvodenie zodpovednosti pritom malo byť neodkladné,“ pripomenul R. Sulík a upozornil, že R. Kaliňák nie je jediným ministrom zo Smeru zrelým na odvolanie.

SaS víta odvolanie Petra Plavčana, ale zároveň pripomína premiérovi Ficovi: „Keď sa už teda ide pán premiér hrať na spravodlivého, transparentného a čestného, tak musí odvolať aj ministra vnútra Roberta Kaliňáka. Aký silnejší tieň podozrenia môže byť ako ten, že minister je vyšetrovaný za daňové podvody?“ pýta sa Sulík.

Predseda SaS zároveň vysvetlil, prečo koalícia neprestajne tvrdí, že nemá alternatívu. „Hocijakými inými vyhláseniami by predstavitelia koalície museli priznať, že na plnej čiare zlyhali a nedokážu už zakrývať, že im ide len o to, ako si rozdeliť lup. Pritom alternatívou k tejto vláde by už mohlo byť naozaj hocičo, čo nekradne a neulakomí sa na všetko, čo nie je priklincované,“ doplnil Richard Sulík.

Poslanec NR SR a tímlíder SaS pre školstvo Branislav Gröhling povedal, že v súčasnosti sa intenzívne venuje príprave novej školskej reformy, ktorú liberáli čoskoro predstavia.

Podľa Gröhlinga by mal nový minister školstva začať nultým krokom. „Nájsť riešenia, ako vypovedať zmluvy podpísané s pochybnými firmami z eurofondových výziev. Minister bude mať zodpovednosť zabrániť tomu, aby rezort musel tieto firmy vyplácať z vlastného rozpočtu a musí tiež nanovo nastaviť čerpanie eurofondov.“

Branislav Gröhling na tlačovej konferencii predstavil 5 krokov na zvýšenie celkovej kvality vzdelávania na Slovensku:

„Máme takmer 20 organizácií pri ministerstve školstva. Je nutné ich zefektívniť a sfunkčniť a pri ich činnostiach sa sústrediť predovšetkým na kvalitné a efektívne vzdelávanie všetkých učiteľov. Následne by bolo vhodné sústrediť sa na materiálnu stránku kvality vzdelávania. Aj v parlamente som navrhoval pre školy príspevok na učebnice, vďaka ktorému si školy samé vyberú a nakúpia vzdelávacie materiály. Čo sa týka platov, vysokoškolsky vzdelaný učiteľ by mal začínať s platom na úrovni priemernej mzdy a následne by postupoval vyššie. Týmto krokom je možné zatraktívniť pozíciu učiteľa a dosiahnuť, aby priemerný plat učiteľov bol približne 80 % – 90 % platu vysokoškolsky vzdelaných ľudí. Štvrtým krokom by bola podpora spolupráce firiem a škôl v odbornom vzdelávaní. Piaty krok sa tiež nesie v duchu prepájania školy a praktického života, ministerstvo by malo zaviesť systém sledovania uplatnenia absolventov: ich úspešnosť na trhu práce, ich zamestnanosť a priemernú mzdu v jednotlivých odboroch,“ vysvetlil B. Gröhling.

- Reklama -