SaS: Keď chcete mať konečne dobré cesty, nevoľte Smer-SD a Roberta Fica

0
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) (Autor: SaS)

Podľa vyhlásení premiéra Fica z júla 2007 malo byť dokončenie severného diaľničného prepojenia medzi Bratislavou a Košicami skrátené z roku 2013 na rok 2010. „Dnes sa píše rok 2017 a dokončenie diaľnice je v nedohľadne. Občania dotknutých miest a obcí sú tak neustále vystavení všetkým negatívnym dôsledkom, ktoré prináša zlá dopravná infraštruktúra. Zápcham, emisiám, prašnosti, hluku, vibráciám. Nečudujeme sa ich hnevu a depresívnym náladám a následným protestom občanov, ktoré vznikajú na základe tejto neznesiteľnej situácie,“ uviedol poslanec NR SR a tímlíder SaS pre dopravu Miroslav Ivan.

Primárnu zodpovednosť za tento stav nesú vlády. „Osobitne majú zodpovednosť vlády Roberta Fica, ktoré stoja na čele Slovenska už desať rokov. Nedostavaná diaľnica medzi Košicami a hlavným mestom, ako aj úseky diaľnice D3 na Kysuciach a R2 na juhu Slovenska ich usvedčujú z trestuhodnej nekompetentnosti,“ tvrdí M. Ivan.

Namiesto toho, aby si ministerstvo stanovilo priority pri budovaní tranzitu, podľa SaS hlava-nehlava pokračuje v projektovaní a vypracovávaní štúdií a predprojektovej príprave na úsekoch, ktoré nebudú potrebné ani za 20 či 30 rokov. Naopak, na tie, ktoré boli vzhľadom na intenzitu dopravy potrebné, potom nenájde peniaze.

„Dôsledkom škodlivého spojenia nekompetentnosti a nečinnosti na strane verejnej moci je absencia lacnejších riešení vo forme krátkych obchvatov a rozširovania ciest 1. triedy – napríklad pridaním jazdných pruhov, odbočovacích pruhov či vyriešením problémových dopravných uzlov. Toto by aktuálne problémy riešilo rýchlejšie a za menej peňazí,“ povedal M. Ivan.

Na ministerstve dopravy neexistuje žiadna stratégia rozvoja infraštruktúry dopravy, ktorá by určila jasné priority a nástroje na ich dosiahnutie v reálnom čase. Politikom Ficových vlád tak zostávajú len plané sľuby a občanom zas nespokojnosť po ich nedodržaní.

„SaS trvá na tom, že pri plánovaní dopravnej infraštruktúry sa musí vychádzať výhradne z dopytu po nej. Využívať plánovacie nástroje na rozhodovanie o tom, ktorú z foriem infraštruktúry zvoliť v ktorom regióne. Problémom nie je nedostatok peňazí, ale nedostatok schopnosti a ochoty riešiť dopravné problémy efektívne v súlade s potrebami všetkých občanov na Slovensku,“ poznamenal tímlíder SaS pre dopravu Miroslav Ivan.

„Keďže strana Smer-SD a Robert Fico ignorujú pri plánovaní rozvoja dopravnej infraštruktúry odborné stanoviská vlastných analytických odborov, je jasné, že táto vláda nie je schopná komplexne riešiť dopravnú politiku na Slovensku a že sa pod vedením tejto vlády dopravných riešení nedočkáme,“ doplnil Miroslav Ivan.

- Reklama -