SNS: Moskovská konferencia o medzinárodnej bezpečnosti s účasťou Antona Hrnka

0
Anton Hrnko (Autor: SNS)

Téma bezpečnosti je podľa neho dôležitá najmä z toho dôvodu, pretože vojna medzi globálnymi veľmocami už v súčasnosti nehrozí len zničením protivníka, ale mohla by znamenať totálne zničenie bojujúcich strán a pravdepodobne aj zánik ľudskej civilizácie ako takej. „Úvahy o možnom víťazstve v termonukleárnej vojne sú scestné a z hľadiska ďalšieho vývinu našej planéty mimoriadne nebezpečné,” upozornil.

Ako dodal, významným momentom je preto udržanie rovnováhy vzťahov. „Momentálna situácia vo vzťahu NATO – Rusko nás neuspokojuje. Na Slovensku je len málo takých ľudí, ktorí by si neželali tieto vzťahy zlepšiť. Nevidíme perspektívu sústavného zvyšovania napätia medzi Východom a Západom,“ skonštatoval Hrnko.

Podpredseda SNS sa vo svojom vystúpení dotkol aj možnej úlohy Slovenska v pozitívnom prehlbovaní vzťahov medzi západom a východom. „Keď roku 2003 Slovenská republika vstupovala do NATO, nič nenasvedčovalo tomu, že by kooperatívna bezpečnosť v Európe tvorená OBSE, NATO a Partnerstvom za mier spojená so základným aktom o spolupráci NATO a Ruska nemala dlhodobo fungovať. Práve naopak, Slovenská republika so svojimi historicky dobrými vzťahmi s Ruskom videla v tom určitú šancu prispieť do celkovej stability na európskom kontinente. Koniec koncov mala a má na to všetky predpoklady keďže sa radí za hrdého člena západnej kresťanskej civilizácie a taktiež aj za hrdého člena slovanského sveta – veď práve na Slovensku naši najväčší dejatelia ako Kollár či Štúr koncipovali prvé myšlienky všeslovanskej vzájomnosti. Prejavilo sa to aj naším organizovaním historického samitu Bush – Putin v Bratislave roku 2005,“ poznamenal.

Na záver svojho vystúpenia Hrnko vyzval na otvorený dialóg medzi krajinami. „Niet alternatívy ku kooperatívnej bezpečnosti, ktorej rečou nebudú sankcie, ultimáta a vyhrážky, ale poctivý dialóg, ktorý bude zohľadňovať záujmy všetkých zúčastnených a výsledkom ktorého bude  situácia win – win, nie win – lost.“

- Reklama -