Most-Híd: Ministri dopravy Poľska a SR chcú spolupracovať v oblasti dopravných investícií

0
Most-Híd (Autor: Most-Híd)

Ministri vo vyhlásení potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 na slovenskej strane a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko – jadranského koridoru. Obe strany tieto cestné prepojenia považujú za kľúčové tranzitné spojnice, ako aj rýchlostnú cestu R4 na východe Slovenska, ktorá nadväzuje na poľskú S19.

„Na oboch stranách našich krajín si uvedomujme, že kvalitná dopravná infraštruktúra napomáha užšiemu prepojeniu regiónov na slovensko-poľskom pohraničí a rozvoju týchto regiónov. Robíme všetko preto, aby sme dokončili prípravu a dostavali zostávajúce úseky na diaľnici D3 a pokračovali v technickej príprave chýbajúcich úsekov na R4, ktorá je súčasťou historickej cesty Via Carpatia,“ povedal Arpád Érsek, minister dopravy a výstavby SR.

Na slovenskej strane zostáva postaviť 22 km diaľnice D3. V súčasnosti je vo výstavbe úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec v dĺžke 5,7 km. Zostávajúce úseky od mesta Čadca do Žiliny sú v súčasnosti v príprave a výstavba by sa mala uskutočniť čo najskôr, v závislosti od dostupných finančných prostriedkov. Na ťahu rýchlostnej cesty R4 máme v súčasnosti už niektoré úseky dobudované. V súťaži je aktuálne severný obchvat Prešova, ktorý patrí medzi úseky s najvyššou dopravnou intenzitou.   

Slovensko podporuje ďalšie prehĺbenie hospodárskej výmeny a využitie potenciálu poľských námorných prístavov v Gdańsku, Gdyni alebo v Štetíne. Ministri vo vyhlásení potvrdili aj záujem pokračovať v modernizácii železničných pohraničných úsekov v koridore siete TEN-T „Balt – Jadran“. Cieľom je posilnenie železničnej dopravy najmä v úseku Čadca – Skalité – Zwardoń – Bielsko Biala a na železničnej trati cez priechod Plaveč – Muszyna.

- Reklama -