Strany v tom pred voľbami nie sú sami. Platia si expertov, ktorí im radia pri kampani

    0
    Pohľad na bilbord politickej strany Sieť (Autor: SITA)

    Politické strany nenechávajú pred voľbami nič na náhodu a radia sa radšej s expertmi. Napríklad pre Slobodu a Solidaritu robí firma, ktorá stojí aj za úspešnou kampaňou Andreja Babiša a vládny Smer stavil na firmu, ktorú už má overenú. S firmou jej konateľa spolupracoval aj pred poslednými parlamentnými voľbami či pri prezidentských voľbách. Spolupráci s odborníkmi sa pozrel bližšie na zúbok denník Sme.

    Niektorí to majú vo vlastnej réžii

    Most-Híd priznal, že slogany pre nich robí firma Komplot Adverising, ktorá zabezpečuje aj organizačnú stránku kampane. Odborníci z nej Adam Znášik a Peter Hajdin napríklad viedli pred voľbami marketingovú kampaň  pre prezidenta Andreja Kisku. „Hlavne nové strany si najímajú konzultantov priamo na tvorbu stratégie a jej realizáciu,“ povedal pre denník Znášik.

    Sulíkovci platia za kampaň eseročke Campaigns. Konzultanti z nej Michal Novota a Ján Odzgan majú za sebou prácu pre stranu ANO 2011. S  ňou sa dostal do parlamentu podnikateľ Andrej Babiš. Pre Sieť pracuje agentúra Vrtieť psom, ktorá si mohla pripísať aj úspech súčasného primátora Bratislava Iva Nesrovnala. „Sieť vedie kampaň vo vlastnej réžii,“ doplnila hovorkyňa Karolína Ducká.

    Vládny Smer je v tomto, zdá sa, trochu konzervatívny a spolupracuje so spoločnosťou Uptown production. Tej poslal skutočne utešenú sumu 1,5 milióna eur ako platbu za organizačno-technické zabezpečenie volebnej kampane. Jej majiteľom a konateľom je Igor Kováč, s ktorého eseročkou Smer spolupracoval aj pri minulých parlamentných či posledných prezidentských voľbách.

    NOVA, SNS a OľaNO tvrdia, že si robia kampaň vo vlastnej réžii. Matovič  z Obyčajných ľudí priznal len toľko, že majú firmu na nákup reklamy v médiách.


     

    - Reklama -