RegioJet z trasy Bratislava – Košice na sto percent odchádza. IC vlaky však nie sú dôvod, len posledná kvapka, objasňuje majiteľ Jančura

    0
    Radim Jančura, šéf RegioJetu (Autor: Archív)

    Predseda parlamentu Andrej Danko si vzal pod svoje krídla Železničnú spoločnosť Slovensko a vrátil do prevádzky štátne IC vlaky na trase Bratislava – Košice, na ktorej doposiaľ fungoval aj súkromný prepravca RegioJet. Majiteľ súkromného prepravcu Jančura teraz hovorí, že v tomto svetle musí RegioJet z uvedenej linky odísť, pretože InterCity mu odoberie priveľa cestujúcich.

    Podľa Jančuru je stopercentne isté, že typické žlté vlaky súkromného prepravcu už od 31. januára na tejto linke neuvidíme. Ministerstvo dopravy síce chce ešte s RegioJetom hovoriť, no Jančura si od tohto stretnutia veľa nesľubuje „Nepočítam, že sa niečo zmení,“ uviedol pre Denník N. Podľa jeho slov je minister dopravy Arpád Érsek seriózny a múdry pán, ktorého pozná dlhé roky, avšak v konečnom dôsledku nezáleží táto otázka len na ňom.

    Jančura sa už skôr nechal počuť, že na trase by žlté vlaky mohli ostať za predpokladu, že by im štát umožnil voziť zadarmo študentov a dôchodcov, keďže tieto sociálne skupiny predstavujú dva a pol milióna obyvateľov, pre ktorých je v súčasnosti atraktívnejšie využívať služby štátneho dopravcu, ktorý im ponúka bezplatné cestovanie. „V železničnej doprave nemôžete postaviť ekonomiku len na bohatých,“ vysvetľuje Jančura, a RegioJetu chýbajú podľa neho cestujúci. Napriek tomuto tvrdeniu boli vlaky RegioJetu na tejto linke dlhodobo plne vypredané. To však odôvodňuje Jančura tým, že podliezali s cenou. Keď však budú InterCity vlaky pre študentov a dôchodcov na trase zdarma, ani nízke ceny RegioJetu pre nich nebudú atraktívne.

    Po zrušení IC vlakov medzi hlavným mestom a Košicami sa súkromnému prepravcovi počet cestujúcich zvýšil a zdalo sa, že sa vytvorí rovnováha medzi štátnym a súkromným dopravcom. S návratom IC vlakov sa ale táto vízia rozplynula, ako vyhlásil Jančura. Prízvukuje však, že návrat takzvaných icečiek nie je hlavným dôvodom, prečo z linky odchádzajú. Jadro problému tkvie podľa neho v cestovaní zadarmo, ktoré je pre RegioJet primárnym problémom. Návrat IC vlakov sa tak stal už len poslednou kvapkou. InterCity vlaky sú zároveň podľa „šéfa žltých RegioJetov“ len akýsi Dankov rozmar. „Po nástupe Danka sa tu cítim ako nepriateľ štátu,“ uviedol.

    Autor: Dominik F.

     

    - Reklama -