RegioJet má vraj na Slovensku podnikateľský raj. Národniari idú tvrdo. Začínajú diskusiu s rezortom dopravy. Ešte bude možno poriadne horúco

    0
    Vlak spoločnosti RegioJet (Autor: TASR)

     “Aj o tejto téme začne SNS s ministerstvom dopravy diskusiu. Taký podnikateľský raj, ako má pán Jančura a spoločnosť RegioJet u nás, nemá žiadna slovenská spoločnosť nikde vo svete. Budeme žiadať ministra dopravy, aby vykonal kontrolu prideľovania dotácií na tejto trati,” avizujú národniari.

    Zároveň žiadajú majiteľa RegioJetu Radima Jančuru, aby sa zdržal útokov na SNS a jej predsedu. “Pán Jančura zverejnením súkromného čísla predsedu SNS Andreja Danka prekročil všetky hranice,” zdôraznili v uznesení.

    “Všetky úhrady zo strany štátu na prevádzku linky RegioJet Bratislava – Komárno sú pravidelne a detailne kontrolované a ich oprávnenosť potvrdili aj audity nezávislých výskumných inštitúcií pôsobiacich v oblasti dopravy,” uviedol v reakcii hovorca súkromného dopravcu Aleš Ondrůj. Štát na tejto trati podľa neho výrazne šetrí, keď oproti dotovaným vlakom štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) platí RegioJetu na jeden kilometer približne o 1 euro menej.

    Jančura zverejnil Dankovo telefónne číslo 20. januára v liste zákazníkom, v ktorom im vysvetľoval, prečo RegioJet končí prevádzku vlakov na trati Bratislava – Košice. “Ak sa vám nepáči predvolebná veta Andreja Danka: „Žlté vlaky a autobusy musia preč“, neváhajte, napíšte mu tiež, čo si o tom myslíte. Pána Danka si platíte zo svojich daní, je to de facto váš zamestnanec, je morálnou povinnosťou vami plateného politika na vašu slušnú SMS odpovedať,” konštatoval Jančura v liste.

    Za dôvod odchodu firmy z tejto trate v ňom označil štátne zľavy na cestovnom pre študentov a dôchodcov, ako aj znovuzavedenie dlhodobo stratových IC vlakov štátnej ZSSK.

    - Reklama -