Prečo naša hromadná doprava zaostáva za zvyškom vyspelej Európy? Odborníci vysvetlili dôvody

    0
    Ilustračná fotografia (Autor: SITA)
    Pomer obyvateľov k počtu kilometrov železničných tratí na Slovensku je podľa analýzy, z ktorej vychádza článok na portáli Aktuality.sk, piaty najvyšší spomedzi krajín Európskej únie. Po jednom kilometri našich železníc prejde ročne približne šesťtisíc vlakov, ale aj to je výrazne pod celoeurópskym priemerom. Železnice Slovenskej republiky, ktoré spravujú železničnú infraštruktúru, prevádzkujú niektoré úseky zbytočne. 
     
    Analýza Inštitútu finančnej politiky (IFP) pri ministerstve financií ďalej uvádza, že z finančného pohľadu je neefektívne prevádzkovať trate, ktoré sa málo využívajú. ŽSR pritom prevádzkuje viac ako 400 km tratí, po ktorých denne prejde maximálne päť vlakov. 
     
    Podľa odborníka sú problémy s prepravou ľudí po Slovensku výsledkom toho, že hromadnú dopravu majú u nás na starosti tri rôzne organizácie. Železničný prepravca patrí pod ministerstvo dopravy, regionálnu autobusovú dopravu riadia vyššie územné celky a mestská doprava je v kompetencii jednotlivých miest. 
     
    „Každý z nich sa hrá na vlastnom piesočku. Preto je úplne bežné, že autobusy a vlaky jazdia súbežne na rovnakých trasách. To má za následok výraznú neefektivitu vynaložených finančných prostriedkov,“ uviedol Ondrej Matej z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo pre Aktuality. 
     
    Celý text nájdete TU.
     
    - Reklama -