Pôvodným Britom sa veriť nedá. O Brexite musí rozhodnúť niekto iný

    0
    Bilbord kampane Operation Black Vote od agentúry Saatchi and Saatchi (Autor: obv.org.uk)
    Kontroverzné bilbordy podľa autorov kampane hlásajú rasovú rovnosť v nadchádzajúcom britskom referende. Kritiku vyvolal spôsob, akým kampaň upozorňuje, že na každom hlase záleží rovnako, bez ohľadu na etnickú príslušnosť. 
     
    Na bilborde je zobrazená staršia žena z Indie, ktorá pokojne sedí na hojdačke a oproti nej je agresívne vyzerajúci britský ultrapravičiar. Hojdačka je v rovnováhe a fotografiu sprevádza nápis “a vote is a vote“, teda v preklade hlas je hlas. 
     
    Kampaň Operation black vote má povzbudiť etnické menšiny vo Veľkej Británii, aby sa zúčastnili na referende o vystúpení Británie z EÚ. Podľa lídra euroskeptickej Strany nezávislosti Spojeného kráľovstva (UKIP) Nigela Faragea sú takéto bilbordy „nechutné“ a vraj iba „rozvracajú spoločnosť“. Napriek kritike sa s provokatívnou kampaňou nič robiť nebude. Desiatky bilbordov rozmiestnia v Londýne a Manchesteri až do začiatku referenda. 

    Hlasy, čo môžu rozhodnúť

    Na referendum o vzťahu Británie s EÚ sa musia britskí voliči zaregistrovať. Spomedzi etnických menšín žijúcich v ostrovnej monarchii pochádzajú štyri milióny voličov, ale približne tretina z nich stále nie je zaregistrovaná. „Títo potenciálni voliči by mohli ľahko rozhodnúť o jednej z najväčších otázok posledných troch desaťročí, a tou je, či máme zostať v EÚ, alebo z nej odísť,“ uviedol riaditeľ Operácie čierny hlas Simon Wooley pre denník The Independent
     
    Kampaň, ktorá je podľa kritikov „nechutná“, je však podľa jej tvorcov iba ukážkou demokracie. „Asi najkrajšia vec na demokracii je, že hlas jedného človeka nemá väčšiu cenu než hlas druhého: hlas je jednoducho hlas. Etnickým menšinám, ktoré by sa na hlasovanie v referende pravdepodobne už nezaregistrovali, musíme ukázať, že na ich hlase záleží,“ objasnil Wooley. 
     
    Briti sa môžu na referendum registrovať do 7. júna. Podľa najnovšieho prieskumu je za zotrvanie v EÚ 44 percent opýtaných a 37 percent je za Brexit, teda odchod Británie z Európskej únie. Jazýčkom na váhach však môžu pohnúť práve nerozhodnutí voliči, ktorých je stále viac než 18 percent. 
     
    - Reklama -