Nechajte si vaše fondy. Radšej otvorená roztržka ako korumpovanie za pár peňazí, vraví česká ekonómka Šichtařová o hrozbách kvót z Bruselu

    0
    Markéta Šichtařová (Autor: Reprofoto/Facebook: ČT)
    Na českej politickej scéne sa objavil návrh predsedu KDU-ČSL Pavla Bělobrádka, ktorý navrhuje zachovať sa v spore o kvóty na migrantov po vzore Slovenska. Česká republika by podľa  Bělobrádka mala prijať zopár migrantov, aby sa vyhla tomu, že stratí stovky miliónov českých korún z európskych fondov, ak sa nepodvolí Bruselu a neprijme utečencov z iných krajín EÚ, ktoré najviac trpia pod náporom migračnej vlny. 
     
    Ekonómka a riaditeľka spoločnosti Next Finance Markéta Šichtařová je striktne proti tomu, aby sa Praha podvolila diktátu z Bruselu a navrhuje vlastné riešenie. „Ja by som bola pre principiálne čisté riešenie. Teda s nikým sa o kvótach vôbec nebaviť, pokutu neplatiť, vaše fondy si nechajte. Než sa nechať takto korumpovať za pár peňazí, to radšej otvorená roztržka. Som za preukázanie väčšieho sebavedomia. Pre mňa je celá táto diskusia úplne neprijateľná,“ vraví Šichtařová. 
     
    Podľa Šichtařovej by malo byť pre každú vládu na prvom mieste zachovanie národnej suverenity. „Keď niekto chce o tom, kto sa stane našimi obyvateľmi, rozhodovať bez nás, potom narušuje našu štátnu suverenitu. V takej chvíli nech idú reči o riadnom hospodárovi bokom, pretože o chvíľu by sme už nemuseli mať kde hospodáriť. Ten náš piesoček by už nebol náš, ale Bruselu,“ povedala ekonómka na margo kvót diktovaných z vedenia EÚ. 

    Štrajk odborárov v automobilke VW

    Šichtařová sa v rozhovore pre české Parlamentné listy vyjadrila aj k nedávno skončenému štrajku odborárov v automobilke Volkswagen. Zamestnanci dosiahli svoje a počas nasledujúcich osemnástich mesiacov im platy narastú o vyše 14 percent na priemerných 1952 eur. Česká ekonómka a podnikateľka, ktorá kedysi viedla tím ekonomických poradcov ministerstva financií, však varuje, že zvyšovanie platov je úzko prepojené s robotizáciou. 
     
    „Automobilky v strednej Európe vyrábajú nie pre naše pekné oči, ale preto, že sme lacní. Stále ešte lacnejší ako robotické výrobné linky. Prudké zvýšenie miezd v automobilkách prinúti ich majiteľov (drahších) robotníkov prepustiť a výrobu viac robotizovať. To je jednoducho dôsledok štvrtej priemyselnej revolúcie,“ vysvetľuje súvislosti Šichtařová.
     
    Celý text nájdete TU
     
    - Reklama -