Ministerstvo financií sa pleslo po vrecku. Dalo zhotoviť „osvetové“ videá za ohromné sumy

    0
    Video, ktoré zaplatilo ministerstvo financií bolo predražené. (Autor: repro foto Youtube)

    Cieľom webu slovensko.sk bolo umožniť občanom s elektronickým občianskym preukazom, aby sa s každou maličkosťou nemuseli osobne dostaviť na úrady. Zmluvu s reklamnou agentúrou Mayer/McCann Erikson podpísalo ministerstvo financií pod vedením Petra Kažimíra minulý rok v marci. Platnosť zmluvy vypršala 31. decembra 2015. Takmer deväť mesiacov platilo ministerstvo agentúre, aby spracovávala rôzne televízne či rozhlasové upútavky a šoty.

    Prvé video ukázalo potrebnosť štátneho webu na veľmi absurdnej situácii.

    Za dve videá, ktoré mali propagovať stránku slovensko.sk, ministerstvo „vysolilo“ zaujímavú „sumičku“ 70-tisíc eur. V oboch videách vidíme protagonistu – muža, ktorý pomocou rôznych situácií vysvetľuje, aký je tento štátny web potrebný. Prvé video je dostupné na Youtube od septembra a druhé od októbra. Za každé približne 15-sekundové video ministerstvo zaplatilo 35-tisíc eur. „Cena je výsledkom transparentnej súťaže a odráža náročné technické požiadavky. Považujeme ju za primeranú a naša marža nepresahuje priemer pri komerčných zákazkách,“ vysvetľoval Aleš Kohút, konateľ reklamnej agentúry Mayer/McCann Erikson.

    Druhé video, ktoré financoval štát.

    Súčasťou zmluvy, ktorú podpísalo ministerstvo financií s agentúrou, bolo aj vytvorenie stránky na Facebooku. Jej názov mal pôvodne znieť: „Ako si uľahčiť život“, no nakoniec si stránku nájdete pod skromnejším slovensko.sk. Administrátori stránky mali udržiavať kontakt s používateľmi a vypracovávať mesačné a polročné plány. Agentúra sa mala starať o kompletnú administráciu facebookovej stránky, ktorá zahŕňala aj monitoring či jej analýzu.

    Podľa odborníkov z iniciatívy slovensko.digital suma, ktorú agentúra za služby dostala, je nadhodnotená a poriadne premrštená. Podľa nich na údržbu a administráciu stránky treba na mesiac približne dvetisíc eur. Špecialista na marketing Michal Dragan upozornil, že napríklad Všeobecná úverová banka dala na hospodárenie so svojou facebookovou stránkou iba 43 eur za mesiac. O predražených videách informoval denník SME.

    - Reklama -