Liberálovi sa nepozdáva tunel. A otázok má viac než dosť

    0
    Miroslav Ivan (Autor: SITA)

    „Technické problémy sa občas v procese výstavby vyskytnú, lenže práve preto sa robia geologické prieskumy pred začatím prác na projekte. Pýtam sa, v akom konkrétnom stave je projektová príprava na vykonanie tejto zmeny stavby? Ako sa zmenil výkaz výmer a ako boli naceňované tieto práce? Alebo len tak verejnosti oznámime šialenú sumu za predĺženie tunela o 1,5 kilometra a potom, tak ako to bolo s obchvatom, oznámime verejnosti polovičnú cenu a ešte sa ňou budeme chváliť, koľko sme ušetrili,” vyhlásil opozičný poslanec.

    Zmena trasy diaľnice D1 v tuneli Čebrať pri Ružomberku predraží jej výstavbu o desiatky miliónov eur. Informoval o tom v utorok minister dopravy Roman Brecely počas kontrolného dňa pri tuneli. Zdroje financovania chce hľadať aj v eurofondoch. Tunel s pôvodnou dĺžkou 2 026 metrov začali raziť v septembri 2014, no o päť mesiacov práce zastavili pre zosuv pôdy. “Problém je tu v geológii. Pretože sa zmenili geologické podmienky…riešenie pozostáva v zmene trasovania tunela,“ informoval minister. 

    Práce na severnejšom variante trasovania tunela by sa mohli začať začiatkom budúceho roka po dopracovaní všetkých dokumentov. Pre otvorenie úseku Hubová – Ivachnová platí termín do konca roka 2020, dodal Brecely. Zmenou trasy tunela dôjde k jeho predĺženiu na približne 3 650 metrov. Vyústiť by mal ešte v katastri mesta Ružomberok.

    Zároveň sa skráti pôvodne plánovaná časť diaľnice o približne 300 metrov. Otvorenie časti diaľnice od Ivachnovej po tunel Čebrať bez otvorenia tunela Národná diaľničná spoločnosť (NDS) neplánuje. 

    Tunel Čebrať je súčasťou úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. Viac ako 15-kilometrový diaľničný úsek by mal Ružomberok odľahčiť od tranzitnej dopravy. Podľa odhadov NDS pre motoristov môže znamenať časovú úsporu 11 minút.

    - Reklama -