Kotlebovci ako detskí psychológovia? Do parlamentu prišli s návrhom, ktorý sa týka tých najmenších

    0
    Marian Kotleba (Autor: TASR)

    Okrem zákazu vysielania reklamy počas programov určených pre deti a mládež do 18 rokov navrhujú kotlebovci zakázať vysielanie reklamy aj 30 minút pred vysielaním a 30 minút po odvysielaní takéhoto programu. Ďalším cieľom predloženého návrhu zákona je celkový zákaz pôsobenia osôb mladších ako 15 rokov v reklame. “Detská psychika je oveľa náchylnejšia a zraniteľnejšia ako psychika dospelých. Dieťa si nedokáže od prezentovanej reality držať racionálny odstup. Informácie, ktoré sa k nemu prostredníctvom reklamy dostanú, spracováva emocionálne, a preto nedokáže racionálne prijať ani rodičovské rozhodnutie o nepotrebnosti, prípadne škodlivosti prezentovaného produktu,” tvrdia poslanci.

    Podľa ich slov sa na psychologickú manipuláciu detí v reklame začínajú používať čoraz agresívnejšie metódy. “Nie je tajomstvom, že mnohé nadnárodné korporácie pri tvorbe reklamy na produkty pre deti spolupracujú priamo s detskými psychológmi s cieľom v čo najväčšej miere ovplyvniť a zmanipulovať nezrelú detskú psychiku a vzbudiť v dieťati túžbu prezentovaný produkt vlastniť. Výberom farebných animovaných motívov, ľahko zapamätateľných sloganov či chytľavých melódií ovládnu myseľ dieťaťa natoľko, že rodič podľahne nátlaku zo strany zmanipulovaného dieťaťa a produkt mu kúpi,” tvrdí ĽSNS v dôvodovej správe.

    Na margo zákazu účinkovania mládeže v reklamách poslanci argumentujú, že vysielanie je týmto spôsobom regulované napr. vo Švédsku či Nórsku. “Takúto reguláciu považujeme za prospešnú, pretože chráni deti a uľahčuje život rodičom,” dodali.

    - Reklama -