Klinec do rakvy? Škandalózny únik od Hillary Clintonovej. Obrovská korporácia, ktorú všetci poznáte, hrá možno nečistú hru

    0
    Hillary Clintonová (Autor: SITA)

    Server WikiLeaks zverejňuje ďalšiu várku e-mailov, ktoré si Clintonová so svojím tímom posielala cez nezabezpečenú e-mailovú komunikáciu. Aféra Clintonovú prenasleduje už dlho – ako ministerka zahraničia totiž posielala cez nezabezpečený e-mail aj služobnú korešpondenciu, ktorá mala zostať v utajenom režime. Takéto úniky z e-mailovej schránky šéfky diplomacie sú, samozrejme, veľmi nebezpečné.

    Neskôr sa zistilo, že s e-mailovými schránkami Clintonovej niekto manipuloval. A v ostatných dňoch aféra explodovala s ešte väčšou silou, keď detektívi FBI pri vyšetrovaní únikov z ministerského e-mailu objavili výbušnú korešpondenciu členov jej tímu.

    Z týchto e-mailov sa americká aj svetová verejnosť mohla dozvedieť, ako fungujú Hillary Clintonová a jej štáb. Často to nebolo príjemné čítanie, čo vysvetľuje hystériu, ktorá prepukla v jej tábore.

    Najnovší „úlovok“ servera WikiLeaks môže byť skutočne klincom do rakvy prezidentských ambícií Hillary Clintonovej. Medzi e-mailmi zo schránky šéfa jej kampane Johna Podestu je aj jeden z 2. apríla 2014, ktorý je adresovaný inému pracovníkovi kampane Clintonovej, Robbymu Mookovi.


    Zdroj: Facebook/Wikileaks

    V tomto e-maile svojho kolegu informuje, že sa stretol s Erikom Schmidtom. Tento významný americký podnikateľ v IT vtedy pôsobil v najužšom vedení spoločnosti Google. Tá prevádzkuje najväčší svetový internetový vyhľadávač.

    Z Podestovho e-mailu vyplynulo, že Schmidt je pripravený aktívne vstúpiť do kampane. A to nielen finančne (bol už jedným z najvýznamnejších sponzorov prezidentskej kampane Baracka Obamu), ale aj ako poradca. „Je zrejmé, že by chcel byť hlavným externým poradcom,“ píše Podesta svojmu kolegovi. Schmidt sa vraj chce v kampani zamerať najmä na „štruktúru“.

    Ako si elitný manažér svoje poradenstvo predstavuje, sa ukázalo trochu neskôr v ďalšom z uniknutých e-mailov. Tentoraz sa v ňom objavuje vízia samotného Schmidta, ako viesť kampaň. Manažér odporúča zamerať pozornosť na špecifické potreby každého voliča, ktoré by sa dali zistiť z jeho aktivít na internete. „V roku 2016 už budú smartfóny schopné identifikovať, preraziť a aktualizovať profily voličov,“ píše. V kampani by sa podľa jeho slov mali tieto zistenia o voličoch využiť tak, že ich bude tím Hillary Clintonovej oslovovať „v oblastiach, o ktoré sa zaujímajú“. Inými slovami: pracovníci kampane si od prevádzkovateľa internetového vyhľadávača (medzi ktorými je svetovou jednotkou práve Google) zistia, čo človeka zaujíma, a podľa toho ho oslovia.

     

     

    Zdroj: Twitter/WikiLeaks

    Okrem toho Schmidt odporúča napríklad využiť metódy digitálneho marketingu, vyskúšaných v internetovom biznise. V tejto oblasti môže ako dlhoročný kľúčový manažér spoločnosti Google (pracoval tam už od roku 2001, pričom v IT biznise pôsobí prakticky od dokončenia štúdií v osemdesiatych rokoch) určite ponúknuť bohaté skúsenosti.

    Informácie o takom aktívnom vstupe špičkového IT manažéra do kampane a možno ešte viac fakt, že chce v prospech Clintonovej a na manipuláciu voličov využiť synergiu so svojimi obchodnými záujmami, majú potenciál veľmi mimoriadneho škandálu. Dávajú to najavo aj diskutujúci na facebookovom a twitterovom profile WikiLeaks, kde sa informácie o významnej akvizícii kampane Clintonovej objavili. Niektorí v tejto súvislosti pripomínajú aj text zakladateľa WikiLeaks Juliana Assanga, ktorý sa obsiahlo rozpísal o politických konexiách spoločnosti Google. Dôkaz, že by jej zákazníci boli priamo využívaní na politický boj, však doposiaľ chýbal.

    Potenciálne nebezpečenstvo zneužitia internetových firiem na politické účely sa ukázalo už aj v minulosti, keď spoločnosť Facebook vyrazila do boja proti „hejterom“. Šéf spoločnosti Mark Zuckerberg sa dokonca stretol s nemeckou kancelárkou Angelou Merkelovou a následne sľúbil, že jeho sociálna sieť bude tvrdo bojovať proti prejavom nenávisti. Podobne môže zasahovať aj Google, dokonca v oveľa väčšej miere, pretože je najväčším svetovým internetovým prehliadačom.

    2016 General election vote preference

    - Reklama -