FOTO To si už asi niekto robí srandu: S vymazávaním krížov, za ktoré čelil kriku Lidl, prišla aj ďalšia firma

    0
    Logo potravinárskeho koncernu Nestlé v sídle spoločnosti vo švajčiarskom meste Vevey (Autor: TASR)

    Pred niekoľkými týždňami vzbudilo rozhodnutie nemeckej spoločnosti Lidl vymazať kríže z obalov ponúkaného tovaru v rámci Gréckeho týždňa značné pohoršenie. Spoločnosť všetko vysvetlila tým, že sa snaží o zachovanie náboženskej neutrality. Keďže však kríže prekážajú v drvivej väčšine len vyznávačom islamu, veľa zákazníkov Lidl obvinilo z „nadbiehania“ moslimom.

    Ako sa však pred pár dňami ukázalo, spoločnosť Lidl sa z búrlivej reakcie verejnosti veľmi nepoučila. Starosta talianskej obce Camporosso sa sťažoval, že v tamojšej pobočke Lidlu bol na plagáte vymazaný kríž z kostola v Dolceacqua. Vedenie Lidlu sa ospravedlnilo, vraj išlo len o nepozornosť v grafickom oddelení a nejde v žiadnom prípade o marketingovú stratégiu. Pomyselnú štafetu teraz prevzala spoločnosť Nestlé.

    Server The European Post publikoval fotografiu z jedného nemenovaného bruselského supermarketu, kde na obale produktu Nestlé opäť chýba kríž na kostole. Firma Nestlé síce tento svoj počin zatiaľ nijako nekomentovala, ale vzhľadom na početnú moslimskú komunitu v srdci Európskej únie možno predpokladať, že ide opäť o politickú korektnosť a ideológiou multikulturalizmu ovplyvnenú snahu docieliť náboženskú neutralitu.

     

    Zdroj: Twitter/The European Post

    V prípade Lidlu a Nestlé sa inými slovami hovorí o autocenzúre z obáv, že sa na kresťanské symboly budú sťažovať moslimskí zákazníci. No v mnohých iných prípadoch už sťažnosť bola skutočne podaná. Ako uvádza server, vo Veľkej Británii musela obchodníčka s kávou Tina Gayleová zo svojej ponuky stiahnuť hrnčeky s krížom. Niektoré britské školy odstraňujú časový údaj „pred a po Kristovi“, aby neurážali moslimov.

    - Reklama -