Pred niekoľkými týždňami vzbudilo rozhodnutie nemeckej spoločnosti Lidl vymazať kríže z obalov ponúkaného tovaru v rámci Gréckeho týždňa značné pohoršenie. Spoločnosť všetko vysvetlila tým, že sa snaží o zachovanie náboženskej neutrality. Keďže však kríže prekážajú v drvivej väčšine len vyznávačom islamu, veľa zákazníkov Lidl obvinilo z „nadbiehania“ moslimom.
Ako sa však pred pár dňami ukázalo, spoločnosť Lidl sa z búrlivej reakcie verejnosti veľmi nepoučila. Starosta talianskej obce Camporosso sa sťažoval, že v tamojšej pobočke Lidlu bol na plagáte vymazaný kríž z kostola v Dolceacqua. Vedenie Lidlu sa ospravedlnilo, vraj išlo len o nepozornosť v grafickom oddelení a nejde v žiadnom prípade o marketingovú stratégiu. Pomyselnú štafetu teraz prevzala spoločnosť Nestlé.
Server The European Post publikoval fotografiu z jedného nemenovaného bruselského supermarketu, kde na obale produktu Nestlé opäť chýba kríž na kostole. Firma Nestlé síce tento svoj počin zatiaľ nijako nekomentovala, ale vzhľadom na početnú moslimskú komunitu v srdci Európskej únie možno predpokladať, že ide opäť o politickú korektnosť a ideológiou multikulturalizmu ovplyvnenú snahu docieliť náboženskú neutralitu.
After #Lidl, also #Nestlé removes Christian cross from Greek yogurt packaging https://t.co/LSuwOxJUCv pic.twitter.com/DSnFytFZfz
— The European Post (@theEUpost) October 14, 2017
Zdroj: Twitter/The European Post
V prípade Lidlu a Nestlé sa inými slovami hovorí o autocenzúre z obáv, že sa na kresťanské symboly budú sťažovať moslimskí zákazníci. No v mnohých iných prípadoch už sťažnosť bola skutočne podaná. Ako uvádza server, vo Veľkej Británii musela obchodníčka s kávou Tina Gayleová zo svojej ponuky stiahnuť hrnčeky s krížom. Niektoré britské školy odstraňujú časový údaj „pred a po Kristovi“, aby neurážali moslimov.