Češky, ktoré žili s moslimom: Mlátil mňa aj dieťa. Žena pre nich nič neznamená. Gény neoklameš. Oni si nás vážiť nebudú

    0
    Vladimíra Kroupová a Irena Ravandi (Autor: David Hora)

     Dva roky žila s moslimom 44-ročná Vladimíra Kroupová Veselá z mesta Tábor. V deväťdesiatych rokoch sa zoznámili priamo v Tábore, kam mladý muž chodieval na prázdniny k tete.

    ,,Jeho otec bol z Alžíru, mamička Slovenka. Zoznámili sa vo vtedajšom Československu. Môj muž sa síce narodil vo Francúzsku, vychovávali ho však v Alžíri. A tam prevážila moslimská výchova,” hovorí Vladimíra Kroupová Veselá. Ako spomína, ich vzťah na začiatku pôsobil úplne idylicky. ,,On bol krásny chlapec, ja som bola zamilovaná a naivná.”

    Manželstvo, počas ktorého sa im narodilo dievčatko, vydržalo iba dva roky. ,,Bol agresívny a bil ma a nakoniec aj dieťa. V hneve mu to bolo jedno. Bol zvyknutý, že takto sa muži v krajine, kde ho vychovali, k ženám bežne správajú,” hovorí Vladimíra, ktorá sa so svojou vtedajšou láskou o týchto veciach vraj neskôr dokázala aj porozprávať. ,,Vedel, čo mi prekáža, chápal to. Ale jednoducho bol zvyknutý, že sa muži k ženám takto správajú,” vysvetľuje Vladimíra.

    Dlhé roky ju trápil strach, či sa jej bývalý manžel, ktorý sa po rozvode presťahoval do Francúzska, nepokúsi uniesť ich malé dievčatko.

    ,,Boli tam také náznaky. Riešila som to za pomoci právnika. Jednoducho v krajine, kde bývalý manžel vyrastal, patrí dieťa mužovi. Našťastie som si však prostredníctvo pána doktora Kříženeckého vybavila, že sme mali styk so sprievodom, čo ma zachránilo,” tvrdí Vladimíra.

    Irena: Je to v nich! Gény neoklameš

    Peklo, ktoré zažila Vladimíra, našťastie neprežila jej kolegyňa a kamarátka 42-ročná Irena Ravandi, tiež z Tábora. Ako hovorí, za ,,polovičného” moslima bola vydatá 16 rokov. A hoci bola rodina jeho manžela takmer ateistická, niečo bolo jednoducho inak.

    ,,Je to v nich! My s kolegyňou hovoríme, že gény neoklameš. Je to tak, je to jednoducho v nich, a to po celé generácie, aj keď priamo v moslimskom svete nežijú,” hovorí Irena.

    Otec jej manžela bol z Iránu. Irenina bývalá láska sa narodila v Československu a s Irenou ich zoznámila jej sesternica. Bitie a nadávky, ktoré prežila Vladimíra, Irena s manželom nezažila, napriek tomu opakuje, že ,,niečo bolo inak”.

    ,,Postupne prestával pracovať. Jemu vlastne  vyhovovalo to, že ja som tá schopnejšia a pracovitejšia, ale vlastne ma za to nenávidel. A to sú  práve tie gény, o ktorých som hovorila. Hoci v rodine to nikdy nevidel, jeho rodičia pracovali, tak niečo tam asi bolo, že postupne prestával pracovať a považoval to za normálne,” opisuje Irena a spomína, ako sa doma napríklad diskutovali o moslimoch, keď napríklad niekto z rodiny prečítal vtedy veľmi diskutovanú knihu Bez dcérky neodídem.

    Keď prišla návšteva z Iránu, museli vypratať byt

    ,,Samozrejme všetko, čo urobili moslimovia, alebo čo pochádzalo z tej strany, s postupujúcim vekom začalo pre neho  nadobúdať na význame,” hovorí o bývalom manželovi Irena. Spomína tiež na jeho rozprávanie, ako prebiehala návšteva, keď žil ešte u rodičov, ak k nim prišiel niekto z Iránu.

    ,,Väčšina jeho príbuzných boli vysokoškolsky vzdelaní ľudia, mnohí žili na Západe. Napriek tomu aj tam niečo bolo inak. Ak k nim prišla návšteva z Iránu, museli vypratať byt. Otec nesmel spať v izbe s dcérou. A to bolo ešte za komunizmu, v malom panelákovom byte. Bavili sme sa o tom, jemu to pripadalo normálne, prirodzené. Mne nie! A pri týchto diskusiách začali vznikať tie konflikty,” spomína  Irena a dodáva, že aj u manželovej matky sa časom začala prejavovať určitá stopa podriadenia, a to aj napriek tomu, že jej manžel bol takmer ateista a veľmi inteligentný človek. ,,Jeho otec sa správal výborne. To je práve tá obgenerácia,” hovorí Irena.

    So svojím manželom sa nakoniec rozviedla aj ona a rovnako ako Vladimíra mala strach o svoju dcéru. ,,Keď sme sa rozvádzali, dcéra už bola väčšia, ale bála som sa ju k otcovi púšťať. Tu však neuveriteľne zareagovala česká justícia, ktorá za vami pošle človeka zo sociálky a pohrozí, že ak  čo len raz zistia, že nedávate dieťa otcovi, tak vás okamžite zbavia rodičovských práv. Takže som ju otcovi odovzdala a našťastie sa o nič nepokúsil,” spomína si Irena.


    Už Kaddáfí hovoril, že zničí kresťanský svet rodidlami svojich žien

    Obe ženy vzhľadom na svoju skúsenosť varujú pred veľkým prílevom moslimského obyvateľstva do Európy. ,,My máme jedno dieťa, oni ich majú osem. Ďalšie generácie už sú vo vláde, pretože oni budú mať osem voličov, my stále toho jedného. Takto jednoducho to príde. To už hovoril Kaddáfí, že zničí kresťanský svet cez rodidlá svojich žien. My budeme sedieť a nadávať pri pive, oni pôjdu voliť. Vystúpiť z Európskej únie, zakázať islam a postaviť sa pevne proti islamizácii, to je jediná možnosť, ako sa ubrániť,” hovorí Irena.

    ,,Veľmi ma mrzí, že niektoré ženy, ktoré sú u nás v politike aktívne, si vôbec dovolíia povedať, že sa vlastne nič nedeje,” hovorí Vladimíra. ,,Myslím, že môžeme menovať pani eurokomisárku Jourovú. Tá nás vydesila všetkých, úprimne. Nedávno vystúpila v televízii Jana Hybášková, ďalšia politička, ktorá integruje, prijíma, odpúšťa …” dopĺňa ju Irena a dodáva, že sa domnieva, že by bolo dobré, keby si  aj novinári prečítali a poriadne preštudovali Korán. ,,Aby potom načrtli ľuďom, čo v ňom je,” vysvetľuje.

    Obe ženy poukazujú na to, že moslimovia žijú úplne inak ako kresťania a že tieto dve náboženstvá sa jednoducho vylučujú. ,,Oni  si nebudú ctiť naše práva. Ako príklad vám poviem to, ako sa tam správajú aj k veľmi mladým dievčatám. Ak dievča dostane menštruáciu, a to môže mať pokojne napríklad len dvanásť rokov, tak v tej chvíli môže rodiť deti a môže sa vydávať. U nás by to bola pedofília, ale u nich nie,” dodáva Vladimíra. Podľa nej sa nedajú moslimovia rozdeľovať na umiernených a radikálnych. ,,Moslimská viera je len jedna a Korán tiež. Zákony šaría platí pre všetkých,” hovorí a dodáva, že samozrejme vie, že nie všetci moslimovia sa podľa toho naozaj budú úplne presne správať, ale to riziko tu stále je. ,,Žena pre nich veľa neznamená. Berú ju ako veľký sexuálny orgán,” vysvetľuje Vladimíra s tým, že najväčšou úlohou moslimskej ženy je jednoducho rodiť deti.

    Autor: David Hora

    - Reklama -