Podľa jeho slov automobilový priemysel zamestnáva celkovo tisícky ľudí a v rámci subdodávateľského priemyslu je to viac ako 129-tisíc pracovníkov. Významný podiel na týchto číslach má práve Volkswagen Slovakia. Aktuálne zamestnáva 12.300 ľudí a v subdodávateľských firmách pracuje viac ako 50-tisíc.
Táto pozícia je vo vážnom ohrození. Ostrý štrajk, ktorý sa začal dnes ráno vo Volkswagen Slovakia, vážne ohrozuje zamestnanosť, ekonomiku, hospodárstvo a pozíciu Slovenska na svetových trhoch. Toto tvrdenie dokazujú aj prípady z minulosti, keď pri ostrých štrajkoch došlo v automobilovom priemysle k presunom výroby z krajín, kde sa štrajkovalo do iných regiónov.
„V tejto súvislosti považujem za potrebné vyzvať všetkých aktérov v rámci spoločnosti Volkswagen Slovakia k následným rokovaniam tak, aby bol slovenský automobilový priemysel naďalej považovaný za stabilnú súčasť slovenskej ekonomiky, atraktívnej pre zahraničných investorov. V opačnom prípade dochádza k strate dôvery, čo môže mať negatívny vplyv na budúci rast automobilového priemyslu a vzhľadom na jeho pozíciu aj na ekonomiku Slovenskej republiky,“ povedal Sinay.
Ako ďalej uviedol, odbormi prezentovanú požiadavku na rast miest o šestnásť percent vníma ZAP ako výrazné ohrozenie konkurencieschopnosti celého automobilového priemyslu v regióne Vyšehradskej štvorky.
„Verím, že sa nájde prijateľný kompromis pre obe strany a Slovensko zostane naďalej lídrom automobilového priemyslu a naši ľudia budú mať aj naďalej dobrú prácu,“ zdôraznil Sinay.